4 Ağustos 2017 Cuma

Ay Çöreği - Zeynep Sahra

Kitap Adı: Ay Çöreği
Yazar Adı: Zeynep Sahra
Basım Tarihi: 2016
Sayfa Sayısı: 416
Yayımlayan: Ren Kitap
Kitap Puanım: 5 / 5



Arka Kapak      
“Bu, ateşe uçmaktan korkan kelebeğin hikâyesi."
 Ahmet; Sahra'ya yürümeyi, bisiklete binmeyi, erkek gibi dövüşmeyi öğretmişti. Ama hepsinden önemlisi ona, aşkın can yakıcı yanını tattırmıştı, hem de farkında bile olmadan...
 Sahra, Ahmet'e olan karşılıksız aşkının ağırlığına dayanamayıp Çıkmaz'dan uzaklaşırken, boynunda ayçöreği kolyesi, dudaklarında tarçın tadı ve çantasında gizemli mektuplarının sahibi Mutlu Kelebek vardı.
 Ancak tüm bunlara rağmen katıldığı okul partisinde trajik bir şekilde hayatına giren şımarık Romeo, bir şeyleri değiştirecekti. Belki de birçok şeyi...
 "Yarayla alay eder yaralanmamış olan..."

Herkese yeniden merhaba…
Karşınıza her zaman olduğu gibi güzel bir aşk romanı ile çıkıyorum. Geçen hafta tatile çıkmıştım. Yanıma da bu güzel aşk romanını aldım. İki günde sahil kenarında okudum bitirdim. Okurken inanılmaz keyif aldım ve yazarın kalemine gerçekten hayran kaldım.
Kitap iki seriden oluşuyor. Ayçöreği ve Elmalı Turta… Benden size tavsiye bu seri bence herkesin kütüphanesinde yerini almalı. “Net…”

Gelelim konusuna;
Sahra yan komşuları olan ve en yakın arkadaşı Erva’nın abisi Ahmet’e yıllardır platonik olarak aşıktır. Ama bu aşktan ne Ahmet’in ne de Erva’nın haberi vardır. Çünkü Ahmet’e hep abi demek zorunda kalmıştır ve Sahra’ya artık bu aşkın yükü ağır gelmeye başlamıştır.
Sahra Tıp Fakültesini kazanması ile birlikte çıkmazdan yani yaşadığı yerden ayrılıp fakültenin yurduna yerleşiyor. Böylelikle Ahmet’ten de uzaklaşmış oluyor. Yeni hayatına, okuluna, yurduna alışmaya çalışırken karşısına baş belası bir Romeo çıkıyor :)
Bir yanda ilk aşkı Ahmet diğer tarafta başının tatlı belası Romeo Emir ve sürekli mektuplaştığı Mutlu Kelebek Kenan…
Sahra’nın sessiz sakin hayatını karşısına çıkan Emir ve Kenan değiştiriyor. Yıllardır kalbinde sakladığı ilk aşkı Ahmet’e olan duyguları yüzünden ne yapacağına, ne hissedeceğine karar veremiyor.
Ve işte hikaye de tam burada başlıyor…

Ahmet’ten Alıntı: “Artık ayçöreği yemeyecek kadar büyüdüğünü zannetmiştim. Ama haklısın, ayçöreği yemenin yaşı yoktur. Bu kolye de alamadığım günlerin telafisi olsun. Sonuçta sana ömür boyu ayçöreği alacağıma söz vermiştim, değil mi? Artık sonsuza kadar boynunda taşıyabilirsin…”

Emir’den Alıntı: “ Herkesin dünyaya gelmesinin bir amacı vardır. Mesela İngilizlerin müzik yapmak için doğması gibi. Ya da çikolatanın insanları mutlu etmek için var olması gibi. Ve sen Juliet, sen ve o lacivert gözlerin buraya, hatta belki de bu dünyaya beni kurtarmak için geldin…”

Kenan’dan Alıntı: “ İzin ver senin deniz fenerin olayım. İzin ver, sana sisin içinde yol göstereyim. Kendi kıyını bulmana, mutlu olmana yardım edeyim. İzin ver, Mutlu kelebeğin kalbi gibi kendi de sana doğru kanat çırpsın artık. Ve izin ver, sana artık kendi adımla yazayım, senin kalemin benim ismimi yazsın…”

Eğer siz de güzel bir aşk romanı okuyayım diyorsanız bu kitap tam sizlik. Eğlenceli, komik, aşk dolu ve tabi içinde bolca Romeo ve Juliet alıntıları ile süslü…


Tavsiyemdir.
Mutlaka Okuyun, Okutturun :))
İyi okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.