28 Mart 2017 Salı

Eflatun Kurdele - Heather Burch


Kitap Adı: Eflatun Kurdele

Orjinal Adı: One Lavender Rubbon
Yazar Adı: Heather Burch
Basım Tarihi: 2016
Sayfa Sayısı: 368
Yayımlayan: Arkadya Yayınları
Kitap Puanım: 10 / 10


Arka Kapak   
Bazen kelimelerin büyüsü hayatınızı değiştirir.Tek yapmanız gereken sakince o fırtınanın dinmesini beklemektir…
Kimsenin baskısı altında kalmadan 
hür iradenizle karar verebilmek kişinin en büyük özgürlüğüdür. Adrienne Carter da hayatında ilk kez bir hayalini gerçekleştirerek okyanus kenarında, Victoria dönemine ait eski bir eve yerleşir. Bu evle birlikte kendi parçalanmış ruhunu da onarmayı düşünürken, küçük bir teneke kutu içinde, II. Dünya Savaşı’nda yer almış bir askerin genç bir kadına yazdığı mektupları bulur.  
“Umuda kaç yoldan tutunuruz? Umut,
her aldığımız nefeste, kalbin her atışındadır. Umut, kışın soğuğuna karşı koyan bir çiçeğin ölmeyi reddetmesidir. Her damarda akar, her savaşta galip gelir. Ben umutsuzluğa kapılmayacağım, Grace. Umut, benim ilerlememi sağlıyor. Şüphe zihnimi sarsa da umut beni esir alıyor. Ben umudun kölesiyim. Umut, bende çiçek açıyor. Umarım sende de açıyordur.”
Bu eski mektupların iç acıtan gerçekliği, Adrienne’de bir 
şeylerin uyanmasına neden olur ve genç kadın, bunları yazanı bulmaya karar verir. Artık yaşlı bir adam olan William Bryant’tan öğreneceği çok şey vardır. Ancak mektupların ardındaki sırrı keşfettikçe zihninde sorular da belirmeye başlar. Kendi parçalanmış ruhuyla Bryant Ailesi’ne iyi gelecek midir, yoksa bu zamana kadar herkesin dediği gibi insanlara sadece sorun mu yaratıyordur?
*
*
*
Kitap hakkında notlar;

Yazarın okuduğum ilk kitabı ve ben çok sevdim. Zaten Arkadya Yayınlarından çıkan bir kitap sizce kötü olabilir mi? :) Arkadya Yayınlardan çıkan tüm kitaplar gibi Eflatun Kurdele’nin de kapak tasarımı ve püsküllü ayracı harikaydı. Yazı dili, hikayesi ve her şeyiyle şahane bir kitaptı. Puan konusunda cimrilik yapmayacağım 10 üzerinden 10 veriyorum çünkü gerçekten hak ediyor. :)
*
*
*
Hikaye günümüz zamanı ve II. Dünya Savaşı’nda yer almış bir askerin genç bir kadına yazdığı mektuplar arasında gidip gelmekte ve bize güzel bir zaman yolculuğu yapmamızı sağlamaktadır.
Adrienne eşinden boşandıktan sonra 
kendine yeni bir sayfa açmak için Chicago’dan Florida’ya taşınmıştır. Eski bir ev satın almıştır ve kendini oyalaması için tamir işleri ile ilgilenmektedir. Bir gün evinde eski zamanlardan kalma mektuplar bulur. Okudukça bu mektuplara bağlanır ve bu kişileri merak edip onları aramaya başlar.
Mektuptaki askeri bulur… William Bryant…
 Ve bir gün cesaretini toplayıp William’ın karşısına çıkar ve ona eski mektuplardan bahseder. Böylece Adrienne de William’ın geçmiş hayatına dahil olur.
Adrienne’nin William ile olan arkadaşlığı, dostluğu, gönül bağı gerçekten okunmaya değer. Aşk, ikinci bir şans, ikinci bahar ve hayatta güzel şeylerin ertelenmemesi gerektiğini o kadar güzel bir dille anlatmış ki 368 sayfalık kitabı bir günde bitirdim.
 Sevdim.
William’ın torunu Will’e zaman zaman kızsam da dedesini sahiplenmesini ve korumasını sevdim…
 Adrienne’nin en yakın arkadaşı ve dostu olan Sammie’nin desteğini sevdim…
Adrienne’nin mektupları çözmesine yardımcı olan Leo’yu sevdim…
Will’in Annesi Peggy ve Babası Charles’ı ailesi olduğu için sevdim…
Ve Sara’yı sevdim… "Sara’yı merak edenler kitabı okumak zorunda :) "

Kitaptan alıntılar;
  •          Aşk tahmin edilemez bir şey. Hem güzellik getirir hem de felaket.
  •          Aşkın avuçlarının arasından kayıp gitmesine izin verme. Üzerine bir ağ atıldığında korkup kaçma. Sen yalnızsan, bu okyanus da yalnız…
*
*
*
Ben tavsiye ediyorum. Tabi karar yine de sizin.

İyi okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.