1 Şubat 2017 Çarşamba

Ardımda Kalanlar - Ellen Marie Wiseman

Kitap Adı: Ardımda Kalanlar
Kitabın Özgün Adı: What She Left Behind

Yazar Adı: Ellen Marie Wiseman
Basım Tarihi: 2015 - İlk Baskı
Sayfa Sayısı: 428
Yayımlayan: Arkadya Yayınları




Kitap hakkında notlar 💬;


Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Bu zamana kadar Arkadya yayınlarından okuduğum ve pişman olduğum bir kitap olmadı. Gözüm kapalı bu yayınevinin yayınlanan tüm kitaplarını alabilirim... Sizde, benim gibi yazarın ve kitabın konusu hakkında yorumlara bakarak, fikir edinip kitap alıyorsanız bana güvenin muhakkak alın ve okuyun... Etkisi uzun süre sizi bırakmayacak. Benim yüreğime çok dokunan bir hikaye oldu. Kesinlikle sizi de etkileyecek.Dönemin akıl hastanelerinin gerçekliğini barındırması insanı daha etkiliyor ve bir aile bunu evladına nasıl yapar demekten kendinizi alamayacaksınız.

Kitap ilk başlarda baya sıkıcı gelse de ilerleyen sayfalarda kitaba o kadar bağlandım ki elimden düşüremedim. Dün gece 23:00 gibi kitabı elime aldım ve bir kaç sayfa okuyup yatarım dedim kendime ama ne mümkün 😔 gözlerim doldu durdu. Sabaha karşı 02:00 gibi kitabı bitirdiğimde yanımda peçete yığınları birikmişti. 😢😢 Yemin ediyorum abartmıyorum. En son ne zaman bu kadar ağladım bilmiyorum.

Kitap farklı zamanlarda yaşayan iki kadın üzerinden anlatılıyor.
Birinci kadının hikayesi 1929'larda geçiyor, diğeri ise günümüzde. 1929 larda Clara sevdiği adamı (Bruno) ailesine kabul ettiremiyor. Çünkü sosyal statü ve maddi durumları Bruno ile eşit değil. Ailesi Clara için kendilerinin uygun gördükleri biri ile evlenmelerini ister fakat Clara buna karşı çıkar. Babası buna çok kızar ve kızını akıl hastanesine kapattılır Clara ilk başlarda bunun geçici bir ceza olduğunu düşünür fakat geçen zamanlar bunun tam tersi olduğunu ispatlar. Doktorlara deli olmadığını kanıtlamaya çalıştıkça daha zor durumda kalır. Ve hastaneden asla çıkamayacağını anlar...

Diğer kadın (genç kız) ise; Isabelle yani Izzy... Daha küçükken annesi babasını silahla öldürmüş ve büyükannesinin yanında yaşamaya başlamıştır. O da ölünce koruyucu ailelerin yanında büyümüştür. Onu evlat edinen aile Peg ve Harrynin yanında mutludur. Peg eyalat müzesinin müdürüdür ve bir gün Izzy Peg'in bir işi için ona yardıma gider. Ve tesadüfler Izzy'nin Clara'nın hikayesini bulmasıyla başlar.


📕 Kitap puanım 5 / 5 👍